تحلیل مشتری یکی از اصلیترین کارهایی است که شما باید برای بهبود فعالیتهای خود انجام دهید. آیا شما فروشندهای میشناسید که اهمیتی به میزان فروش و مشتریان خود ندهد و افزایش یا کاهش مشتریانش برای او حائز اهمیت نباشد؟ جذب و حفظ مشتری از مهمترین اهداف یک فروشنده حرفهای است که نیاز به ابزارهایی دارد. تحلیل مشتری یکی از ابزارهای مهم برای موفقیت و پیشرفت در امر فروش محسوب میشود. تحلیل کردن مشتریان به جز از طریق جمع آوری داده مشتریان امکان پذیر نیست. شما به عنوان یک مشتری باید بدانید چه عواملی باعث جذب مشتریانتان میشود؟ در این مقاله قصد داریم به صورت اختصاصی در مورد موضوع تحلیل کردن مشتریان صحبت کنیم با ما همراه باشید.