دادههای نگرشی چیست؟ در تحلیل مشتری داده دیگری که به مدیران کمک بسیاری میکند داده های نگرشی هستند. انسان مجموعه ای از عواطف و احساسات است که بر آن اساس تصمیم گیریهای خود را انجام میدهد. داده های نگرشی همان احساسات و عواطف مشتریان است! اما سوال این جا است که احساس و عواطف مشتری چگونه سنجیده میشود و دقیقاً به چه عاملی بر میگردد؟ داده های نگرشی همان احساسی است که مشتری نسبت به برند شما دارد. شما باید ببینید که مشتری چه احساسی نسبت به برند و محصولتان دارد و آیا این احساس مثبت است یا منفی؟ در تحلیل مشتری داده های نگرشی را چگونه میتوان به دست آورد؟ داده های نگرشی اغلب از راه نظرسنجی، مصاحبه، بازخوردها و شکایتهای مشتریان به دست میآید.