parhamsansell

parhamsansell

parhamsansell

parhamsansell

مفهوم تحلیل مشتری


مفهوم تحلیل مشتری (Customer Analytics) به معنای مطالعه داده‌های گردآوری شده از شرکت یا وب‌سایت، به ‌منظور ارزیابی، درک و تفسیر رفتار مشتری در مراحل مختلف سفر مشتری است. اهمیت تحلیل مشتریان چیست؟ چرا ما باید مشتریانمان را تحلیل کنیم؟
تصمیم‌ گیری یکی از وظایف اصلی مدیران است که بدون دیتا، عملاً ارزشی نداشته و قابلیت اجرا ندارد. از آن جایی که تحلیل مشتری می‌تواند به صورت مستقیم بر تصمیم گیری تاثیر بگذارد برای مدیران حائز اهمیت است. تصمیم باید بر پایه داده‌های قابل استناد اخذ شود. تحلیل مشتریان به شناسایی خواسته‌ها، الگوهای رفتاری، ناهنجاری‌ها و خلاهایی که در سازمان مانع پیشرفت شده است کمک می‌کند.
پیش از آن که در مورد تحلیل مشتری وارد مباحث تخصصی شویم لازم است با مفهوم سفر مشتری آشنا شوید زیرا در توضیحاتمان از این اصطلاح بهره می‌گیریم؛ سفر مشتری (Customer Journey) در واقع مسیری است که مشتری از لحظه آشنایی با برند و محصولات ما تا هنگام خرید و بعد از آن پشت سر می‌گذارد. در سفر مشتری باید سعی کنیم با استفاده از رفتارشناسی مناسب مخاطب و تحلیل اقدامات او، بهترین و ساده‌ترین مسیر را به‌گونه‌ای برایش ترسیم کنیم که خیلی راحت به محتوا یا محصول موردنظر برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد