در تحلیل مشتری به صورت کلی 4 داده وجود دارد که به شما در بهبود روند تصمیم گیری کمک میکند. در ادامه با این 4 داده آشنا میشویم.
اولین دادهای که در تحلیل مشتری باید بررسی شود، داده شخصی مشتریان است. دادههای شخصی مشتریان به چه دادههایی گفته میشود؟ به طور کلی دو دسته اطلاعات شخصی وجود دارد که یکی از آنها در واقع ابزاری برای شناسایی دقیق آن شخص است؛ این اطلاعات عبارتند از نام و نام خانوادگی، شهر و استان محل سکونت، آدرس منزل، آدرس ایمیل، شماره تماس و .... دسته دوم اطلاعاتی هستند که شخص با آن شناسایی نمیشود اما در تحلیل مشتری جز دادههای شخصی محسوب میشود. آدرس آی پی، مشخصات کوکی و دستگاه از دادههای دسته دوم محسوب میشوند.